Tuesday, March 17, 2009

A Day Out With My Gurlsss..!!

smlm(selase),aku,zainab,syaz,laila,tkah,syud n ecah plan nak gi jusco,nak hang out ramai2 sebab da lame gak la x hang out kan,n then laila lak ari jumaat nie kne g PLKN,so..kte org rancang nak lunch same2 aa,then g tgk movie .
so..
pagi tue,kte org plan nak gi skola dlu,nak cop sijil2 kte org,pastu baru pegi jusco.
so,pkul 9 lbey , laila sampai kat umah aku,aku carpool ngan die . Pastu da sampai skewl tue,jumpe laa ngan kawan2 yg lain.Dorg nye sijil da cop da,aku ngan laila jer belum.So,kte org pun cepat2 aa gi pejabat.Then,da abes cop-mengecop tue,kte org gi jumpe cikgu2 yg ader kat citu..tapi aku jumpe Pn.Robashah sorg jela..cgu BM aku.
Then,ble da round2 skola tue,da tangkap2 gmbr smue,kte org pun grak aa g jusco..
syud n tkah naek moto.Yang laen berhimpit2 la kat kete Proton Wira laila tue . Syaz duk depan . Aku,ecah,Zainab n adek zainab duk kat blakang.Seb bek aa punggung smue kecik2 kan..xde aa sempit sangat..hahaha.
So,dlm pkul 10.30 tue..kte org sampai jusco.
Sampai2 jer kte org trus beli ticket wayang-kte org tgk cter Race To The Witch Mountain..majority mau tgk cter tue..huhu
After that,kte org g breakfast jap..Ecah aa nie,dalam kete x abes2 ckp lapa2...
So,kte org gi la foodcourt,makan yg simple2 nye.Aku makan roti jer..yg laen pun makan roti gak aa..cume Zainab n adek die jer,dorg xnak mkn pape.Dorg ckp dorg nak makan popcorn je japgi..
Then,pkul 11.30 kte org gi panggung cuz wayang stat pkul 11.45..
Tapi syaz n ecah gi tempat laen dlu,gi jemput 'balak' dorg..hehehe
Time dlm wayang tue..aku duk sblh ecah n laila..
time iklan2 dlm wayang tue...aku mkn aa popcorn,cuz nnt ble wayang da stat,aku malas nak mkn popcorn..so,time iklan tue,tgn aku cepat jela amek popcorn,masukkan dlm mulut..laju gak aa...
ecah pandang semacam jerrr...pastu ble aku prasan mcm die pandang aku,aku pandang aa die,mulut tgh penuh ngan popcorn kan..
'apasal ko?'
pastu die glakk...'xde2..kalo nak agi popcorn,amek aku nye taw.'
aduee..haha...sabo jela ecah nie...popcorn tue pun aku mkn sikit jerr...
K...
so,ble wayang da abes,kte org gi lunch..sblm tue singgah MPH jap,then baru gi lunch kat foodcourt...ecah n balak die g mkn kat Pizza Hut,'balak' syaz lak terpakse gi time kte org tgk wayang tue..so,kte org yg laen ni gi la mkn kat foodcourt..aku mkn hot claypot tue...
huhu,,bapak panas...agak pedas..
'menangis' aku mkn mende tue..hidung da merah2..haha..sengal jerr~
So,after da abes mkn tue,aku ckp ngan dorg,nk g kdai Speedy jap..nak carik dvd..
so,syud n syaz ikut aa aku..
Iman aa nie(adek),x abes2 soh carik dvd cter Histeria an..
aku malas glerr nk carik cter tue,so,masuk kdai tue jer,aku trus tny pekerje tue,
'cter Histeria ade x?"
'oo..blom ader lagi."
bgus2...aku trus chow dari kdai tue...huhu
Pastu g Momo jap...nak carik charm bracelet tok Aysha(adek)..lawa gak aa charm yg aku pilih tue..mmg sweet laa tok budak2..hehe
Then kte org g Dragon Silver,cuz adek zainab nak beli sumthing kan..after that,Laila gi pos ofis jap,nak bayar bil Astro..
so,aku,syud,syaz,tkah,zainab n adek die gi tgk booth kecik2 yg ader kat citu...
Syaz nak carik phone kaychain,so,die n tkah n syud g Bids nye booth kan..aku,zainab n adek die gi booth yg jual brooch...aku beli due brooch tok maid aku..pastu kebetulan kat booth tue de jual charm bracelet!hahaha..ape agi..taw2 laa..aku nie glerr ckit ngan charm bracelet kan..so,aku carik lagi satu,tok aku aa..Tiffany n Co punye..hehehe...so,skang agak2 ade la dalm 12 charm bracelet aku ader..haha..
After that,kte org gi Popular...Tengah2 tunggu laila kat Popular tue kan..Zainab ckp die nak balik,cuz da pkul 3.30..tapi,barang2 die ader kat kete laila,so,kne aa tunggu dalam 10 minutes camtu,Laila pun sampai.
so,aku,laila,zainab,adek zainab n syaz g la car park...Syaz amek barang2 die,syud n ecah..zainab lak amek barang die.aku lak,tinggalkan barang2 aku kat kete laila,cuz blk nnt aku tumpang die..hehe
Ble da ckp 'bye2' kat zainab n adek die,kte org gi Popular blk cuz tadi x sempat borong pape pun..
so,sampai2 jer,aku trus gi carik novel..laila rekomen novel Anis Ayuni,Bayangan Rindu...so,aku amek aa.ingt nk bli novel bi satu,tapi,xde yg berkenan laa...so,after that,akug carik pensil case tok Iman..pastu aku beli earphone wane ijau,matching gler ngan phone aku,n speck aku..hahaha..
pastu kan,time nak bayar tue,nmpk aa phone keychain betok rose taw..cute glerrr...aku amek aa satu,aku tunjuk kan syaz cuz die mmg tgh carik phone keychain kan,so,die pun nak la..aku amek aa due phone keychain tue,satu tok syaz n satu tok aku.
Pastu,da abes borong kat Popular,aku n laila pun mintak diri dlu..x sempat jumpe ecah cuz die busy btol berdating ngan balak die..sampai ati tinggalkan jer kte org mcm tue..haisshhh
sblm balik tue,aku singgah bakery kjap,beli sumthing tok adek2 kat umah kan..Laila lak gi beli sushi jap..da settle beli mknn smue tue,kte org pun blk laa..
penat btoll..kaki da sakit glerr...mlm tue plak sangeetha ajak dtg umah die,ader bday party..tapi aku x xlarat aa nk g..so,aku call jer,wish die eppy bday...

So..barang2 yg aku beli kat jusco tadi..
Tiket wayang = RM12(blanje laila)
Popcorn = RM8.80(laila blanje)
Breakfast = RM5.40(air milo n roti)
Lunch = RM7.80(claypot chicken rice n Apple Juice)
Charm Bracelet = RM15.90
Brooch = RM6(rm3 for 1)
Tiffany Charm Bracelet = RM15
Popular = RM70.50 (novel,2 phone keychains,earphone,lolipop,pensil case)
Baker's Cottage = RM15.60
Total = RM157.00
banyak gak...huhu..alaa..bukan slalu pun...

okay..that's all..penat da menulis..time2 menulis nie pun ader la sumone tue,x abeh2 mengaco..hahaha..*sorry,G*

No comments: