Sunday, March 29, 2009

Pertunangan Aunty Ain dan..........sape eh?

Tadi,tyme lunch,abah dpt call dari Tok Gunung..ohohho...gempak x name??
So,nway...Tok Gunung call,jemput gi majlis pertunangan anak dier..Aunty Ain.
So,abah tanye aa biler majlis tue?
haha..nk tglak aku dgr jwpn yg Tok Gunung bagi...
'majlis tue arini,pkul 3."
hohoh..die call tyme tue pkul 1 lbey.tempat nye kat bukit antarabangsa lakk tue.Lawak antarabangse btol..Seremban-Bkt Antarabangsa bukannye mcm Seremban-Nilai.
haha..But..abah still setuju nak gi,ye rr..abah rapat ngan Tok Gunung tue..so,mule2 sepatotnye no one follow..tapi aku pjuk dan pujuk,dapat laa jugak ikut.So,da lunch tue,cepat2 gi bersiap.
Aku pakai baju kurung Paper Silk kaler cream,pale yellow.Then aku kene kan ngan jam Bonia wane itam,adiah dr mak ngah n bangle kristal(beli kat Beijing last year)wane itam...kasut n handbag pun itam gak . ;p
So,dlm pkul 2.30 tue,kte org grak aa.
Nek pening duk dlm kete tue lame2.Boring lakk tue,adek2 x ikuwt.So,bile da boring tue..msg2 ngan aten,psal Boys Over Flower .
Then..pkul 3.20,kte org sampai...
Aku tinggalkan handbag dlm kete,ngan phone2 skali aku tinggalkan.Malas nak angkut skali.
So,sampai2 jer..gi laa slm smue org.Then,Tok Gunung soh gi mkn.Tak larat aku nak makan ag.Da aa tyme lunch tadi da sumbat roti canai 2 keping,da x larat da,eventhough menu die best2.so,minum air je aa.Glerrr bapak manis air dierrr.Boleh kene diabetes kalo minum bnyk2.
Tyme mak n abah tgh mkn kat luar,aku masuk aa dlm,hang ngan kazen~Maya.
Borak duk borak,aku tringat something.
"Maya,abg ngah x dtg ker?(crush aku sejak last year..haha)"
Maya tersenggih jela..."die dtg..tapi die da bla gi umah pak cik dier."
perghhh...melepass!!!!!Xpat aa jumpe dier..kecewa btoll aku.
Nak nanges aku jadiknyer..sob*sob*sob
So...aku hang jela ngan Maya,which is 6 years younger than me.
Then,tibe2 Maya ckp..
"kak jaja,tgk dak tue."
Die tunjuk kat arah sorg dak pompuan yg lbey kurang sebaye ngan dier...Hmmm..mcm familiar.
"Asal ngan dier?" secare sempoinye aku tanye.
"Laaa..akak x kenal ker dier?Akak tgk x Spa Q?"
ader ke die tanye aku tgk Spa Q ke x?Aku bukannye layan sgt tb lately nie...
"Tak sgt aa...nape?"
Then aku pndg blk dak pompuan tue.Then,it hit me.
"Hoh!Dak tue.Anak angkat Qistina eh?"
"Ha'ah...ntah ape name die..Anis eh?" Maya tanya.
"Laaa..maner aa akak taw."
Hoho...dlm kete td aku duk brangan terserempak ngan maner2 actors kat bukit antarabangsa tue..Hans Isaac ker....sape ker...
Skali,anak angkat Qistina tue gak aku jumpe.haha..jadik aa tue.
So..dlm pkul 4 lbey...pihak lelaki dtg..so,majlis nikah tue pun mule laa.Aku duk kat dapur jerr..
Bile da abes majlis tue smue,n pihak laki da balik,baru aa aku kuar.Dok hang2 ngan Tok Gunung smue tue.
The tibe2 Maya tanye aku,
"Kak Jaja..bile mau naek pelamin?"
hohohoh..terglak glerr aku biler dier tanye aku soklan tue.
Sejak bler dak form1 pandai tanye soklan2 mcm nie?????Saje jerr nak sakat org..aku layan jer laa..
"lagi 5 tahun 5 bulan.." Kahkahkah,mcm xde jwpn laen jerr...
"Hoh!Okayy!"
Adue..Maya,Maya..haha
Pkul 6,kite org pun minak diri.
Mati2 laa aku ingt mungkin Abg Ngah akn dtg balik umah Tok Gunung nie,then Acik Abid ckp(aunty aku n mak Maya),abg ngah trus blk umah.
waaaaaa~hati aku da nanges da tyme tue.
So,masuk2 kete jer,trus check phone.

5 misscall~dari umah
3 sms ~ Ema(2)
Ghazree(1)

After da blas msg2 dorg,aku trus tido dlm kete.Glerr ngantok.Da aa ujan,mmg sedap aa tido.
Then sampai umah pukul 7.3o.Smpai2 jer aku trus kukus DimSum utk Abah,then trus on9,tulis blog nie.
Penat sudah...

No comments: