Tuesday, April 14, 2009

Bermula kehidupanku sebagai pemakai braces..wakaka

Okei.
So,arini,Which is Wed,ade appointment ngan musuh ketat aku(Dentist).Punye laaa cuak arini mmg date nak kne pakai braces.Ari isnin aritu da pasang getah,so,arini la kne pakai braces.
Appointment nye pkul 10,tapi akak2 nurse tue suh dtg awal.
So,around 9.15 aku da terpacak kat depan counter tue.
Tapi kene pggl masuk pukul 10.10...suey glerrr.
Da aa aku x breakfast pagi tue,takut nak amek risiko,kang gigi x bersih kang..abeh..kne reject agi,xmo eden.
So..tgh tunggu2 name dipanggil,aku bace aa article psal mcm mane nak jage gigi biler da pakai braces nnt.Bace punye bace..tibe2,
"Aziza."
Haaa!!
Org tue da pangil name aku!So,aku pun,masuk aa dgrn kadar yg segere.
Masuk2 jer,dorg suh duduk atas kosi tue,n then,proses bermule.
Yang in charge ngan aku arinie adalah Dr.Nor(x silap aku aa),Dr.Sanjay(aku konfuse..die nie chinese or indian?Muke n care ckp mcm chinese,tapi mcm indian pun ader gak.Chindian kot.),Nurse : Kak As and Kak Lin.
So,mule2 Dr.Nor yg handle aku.Die pasang itu,pasang ini,cabut itu,cabut ini,spary sane,spray sini..aku pun tatau aa,cuz sepanjang proses tue,aku tido jer..hehe.
Then,Dr.Sanjay plak amek aleh.Glerr ensem Dr. tue.
Tapi sian,kne buli ngan Kak Lin.
Ahaha..boleh agi dorg dok berbincang psal calon2 isteri Dr.Sanjay tue.Die pun layan je la.
Ape yg aku dgr,dorg ckp Dr. sanjay ckp die nie nak kawen ngan org Islam,nak yg putih melepak,slim,nak dentist jugak..mak aihh.Pastu dier ckp die nak future wife dier panggil die..
"Ayang.."
Plus ngan care die ckp agi..confident+feeling glerrr,haha.
Bile die ckp mcm tue,abes tglak smue nurse+doctor yg ade kat situ.Aku pun nak tglak gak,tapi tpakse tahan.
Kak Lin aa bnyk buli dier.
Last2,bile Dr.Sanjay tue mcm da surrender asyik kne buli jer,die ckp ngan aku..
"Bising betul Kak Lin tue."
Wahaha..aku angguk jela.
Then a few minutes later..braces aku da siap da dipasangkan kat gigi aku.Dr.Sanjay suh check kat cermin,Ok ke x.
Aku angguk aa.
Then aku nak ucap 'thank you'..tapi nak bile nak ckp,mcm x tersampai.
"Tha...Than.."
Last2 aku tersenggih jela.
Dr.Sanajay senyum,then dier ckp,
"Okay,you're welcome.Jage gigi tue elok2."
haha..Lagi aku tersenggih.
Pastu aku ingt nurse sorg nie,die tolong explain kan mcm maner nak jage btol2,care nak gosok,,floss smue.
Mulai arinie..aku da kne kurangkan mkn mende2 yg solid.Carbonated drinks smue kne ckp 'bye2' aa.Macam2 gak aa xleyh makan.
Berpantang laa aku alamatnye.
Overall...Im just soo happy mende nie da selesai.
But Now,mmg kne stat jage betul2 aa..kalo x,Payah!

5 comments:

aten said...

hahaha!
xsaket eh weh??

Aziza KZM said...

x pun..haha...

zainab hanis said...

la da pakai braces dh member aku yg sorg ni.

Aziza KZM said...

ye aa.member ko nie da pakai braces daaa.haha

Komuniti Braces said...

Jemputan ke Komuniti Braces :-)