Thursday, April 9, 2009

My Bloody Valentine

So..Eiqa called me on Tuesday,n we decided to go out on Wed to catch a movie .
So..pagi rabu tue,aku bgn awl.Pkul 6 da bgn(bese bgn pkul 10),da solat2 smue tue..tgh breakfast,Eiqa call . Borak2 duk borak,kite org decide nak tgk My Bloody Valentine(since one of my fav actor is in the movie,Jensen Ackles~Damn Hawt!haha)pkul 2.20.
So,aku merasekan yg aku bgn terlalu awl..So..ape agi..masuk balik bilik,tutup tingkap smue tue,BOOM!Tido balik.Sedap glerr..sempat agi bermimpi..hoho..
Then tgh sdp2 tido tue,Eiqa call.Aku tgk jam,da pkul 10.40 rpenye...Aku jawab la call eiqa dgn suara yg segar2 gitu,
"Ello.."
Eiqa ckp die da on the way gi Jusco.Trus terbangun aku.Da aa mandi pon belum.So,aku hang up,n cepat2 turun bawah mandi.Baju x siap gosok agi..haha.Jadi,terpakse la aku menggunakan khidmat pembantu rumahku utk tolong gosokkan baju aku..hehe.
Mandi da siap,baju smue da settle..aku tgk jam,da pkul 11 lebey da nie..aku da aa x ske buat org tunggu lame2.So,trus aku panggil atok aku yg sedang syok tgk tb kat atas,
"atok..tolong anta Jaja gi Jusco."
Then..atok aku sempat agi mjawab..
"Gi jalan kaki..Jusco dpn umah pun ngade2 nak naek kete."
adoii....haha.Tapi,bodek punye bodek,atok pun anta aa gak.
Sampai2 jer,aku trus gi jumpa eika kat Foodcourt n then kte org gi bli ticket wayang.
Tyme beli tue,i couldn't help but saying to eiqa..
"our very first 18PG movie...sob*sob*" bangga aa konon..haha
Aku sempat agi tanye akk yg jual tiket tue,
"3D x kak cter nie?"
"Hmmm...3D??Ohh..alaa...kat cni kte org pasang yg normal nye..Kat KL baru 3D."
Hek'eleh...hampeh btol.
So,da beli tiket smue tue..kite org gi jalan2....
Tapi,one thing yg spoil mood aku time tue,adalah kasut baruku.
Sakit aty tol..aku decided nak pakai kasut baru..xpenah pakai sblm nie.Da 2 jam berjalan,kaki aku da mule merah2+pedih.Konon nak ikut care Gu Junpyo jln aa(smart glerr...),dpt copy 4 1 hour jer,then da jln senget2...sakit seyh...terpakse laa aku bertahan.
So,movie kul 2.20..kite org gi Lunch n then gi solat..da abes smue tue,kite org hang kat dpn cinema tue(thk God cuz aku mmg da x larat agi nak jln gne kasut baru tue).
Then,around 2.10...pintu cinema tue pun bukak laa...Cepat2 aku ngan Eika gi masuk panggung tue,serius,mmg x larat glerr nak jalan.Duduk jer kat seat kte org,hoho,trus bukak kasut..haha...aman glerr tyme tue rasenye.
So..cterMy Bloody Valentine nie,aku de gak check kat tnet,psal ape movie nie.
Menurut sumber di tnet,movie nie psal bunuh2 org aaa...movie horror gitu..
Tapi yg lawak nyer,time tgk movie tue...biler sampai part seram,adoi2..haha,aku ngan eiqa bukan mjerit,tapi kte org terkekel2 menahan glak.Da aa tgk movie tue sebelah mater jer..part seram jer,tgn da tutup muka,pastu tglak2..haha...aku rase kite org aa plg bnyk wat bising dlm wayang tue..org laen serius jerr tgk cter tue,kite org dok tglak2...Tue laa jadik nye biler due budak pompuan yg belum ready nk tgk cter horror,tapi pure2 da besa sgt berani tgk cter bunuh2 org,gi tgk cte horror..haha.
Adoii..sabo jela..haha.Cter dier not bad,tapi smp skang aku xtaw aa ape motif pembunuh tue bunuh org..haha..x fokus sgt tyme tgk wayang,asyik glak jer..haa~nie la padah jer.
But overall,I had fun that day despite kaki ku yg sakit itu...Tapi yg plg best,Malam tue aku mimpi Jensen Ackles..waduehh!!haha..berbaloi tgk cter tu,siap bawak balik Jensen dlm mimpi!kahkahkahakh..haha

2 comments:

Anonymous said...

hahaha..
ingatkn time tepon 2 dh bgun..
rupe2nye..
tido lg..
hehehe..
ptt r lmbt angkt..

Aziza KZM said...

hahaha..terkantoii...sowwie..huhue