Saturday, May 15, 2010

Kenangan part 1 di Uitm

A few memories yg melekat kat dinding otak ku tyme menjalani kehidupan kat uitm tyme part1.
ceh..bajet ckp mcm da lame jer tinggalkan kehidupan part 1.haha.xleyh bla.

okeyh!

Kenangan pertama :
i think mende nie berlaku,pretty much everynite.
hehe.
Kte org(Saye,giey n kak madi) slalu dok ckp psal kak yana yg tido berdengkur+berkeruh.
pastu..ntah..wat happen..tbe2..
aku pulak yg jadik mangse!
No,bukan berdengkur.
Tetapi tiup angin.
haha.
bak kate kak madi..'bgus lah tu..sorg tido tarik angin(berdengkur),yg sorg lg tido tiup angin. Bermelodi btol mlm2 kte kat bilik nieh."
LOL

Kenangan kedua:
yg nie..mmg pames aa.
sebut 1 ayat jer,konpem budak2 klas aku taw, n dpt cter full story psal kejadian nieh.
BLACKOUT.
well,itu lah akibatnye kalo de Magic Finger.
Baru nak on suis charger laptop, tbe2..haa,amek.1 bangunan blok akademik B uitm blackout!
Muke aku mmg da cuak thp dewa dah.haha.
so,tyme tuh..klasmate yg len pegi check,ape punce blackout nieh.
aku..ngan lurus bendul nye pegi mengaku,
"weyh!aku rs dr charger laptop aku nieh!"
haha.
Kte org ingt level klas bwh jer yg blackout.
pastu,kte org cabut gi tingkat atas.
n guess what.
APPARENTLY THE WHOLE BUILDING BLACKOUT.
haha.
terkekel kte org smue.
aku da gelak nebes dah.
last2..kte org cabut gi library jer.
kih3.

Kenangan ketiga:
nie br jer berlaku.
tyme tu tgh ade presentation solo untuk subject Fundamental Thinking and Writing Strategies.
da la aku dtg lmbt,(sengaje dtg lambat pon cuz presentation aku da selesai..hehe) n tyme tu iqbal tgh present.
aku dtg2 jer..tros wat kecoh.nak angkat kosi,tbe kosi tu terjatuh2
Gedebang aa bunyi dier.
haha.
aku mule aa wat mke innocent.
Pastu..ankat blk kosi tuh,jatuh tok kali ke-2!
haha..aku toleh belakang jer,tgk2 muke si zack tepampang. mke bengang die yg ade ala2 msg "woit!bising aa!!iqbal tgh present tuh!"
hehe.
maap lah..
sian iqbal.
x sengaje beb.
haha.

kenangan ke-empat:
ade antu sore mariah carey dlm bilik kte org.
x tipu.
tyme tu mlm...(of course mlm,xkan siang kot?)
n kte org smue tgh tido..(ish,mmg aa!ape aku mlalut nieh..??)
so..anyway..
tyme tuh angin bertiup dgn sgt kuat smp kertas2 kat meje kte org berterbangan,n kte org tido x tutup tingkap.
so..kak yana tersedar dr tido, n die bgn aa tok pungut blk ketas2 tuh.
tyme die landing blk..tbe2 die dgr lagu mariah carey dr drawe kak madi.
die ingt tu phone kak madi,tp..setahu dier...kak madi kalo tido,fon mmg sentese ngan dier.x penah die tggl kat drawer or atas meja.
so..ape lg..kak yana mmg cuak aa.
lgu tu keep on ulang n ulang..smp kak yana ckp kak madi pon sing along dlm tido.
haha.
the next day nye time kak yana cter,kte org smue cuak..mcm2 solution kte org pk,tp..hampeh.smuenye merapu.
n then..kak madi blk umah..
n as soon die blk uitm da next day nye,die cter kat kte org.
"korg taw mcm mn lgu mariah carey tuh leh men mlm aritu. Dari fon nokia aku yg rosak nie haa!aku tarok dlm drawer."
rpe2 nye alarm die yg berbunyi,memekak kuarkan lgu mariah carey.
die ckp die prasan mende tuh tyme mlm jugak aa.turns out mende tuh kuar dr fon dier.
punye lah dier ingt antoo mariah carey tu ikot die blk umah.
haha.

kenangan ke-lima:
tyme nie masa minggu2 awal ko-k aktivity. tyme tu, group aku-PBC- tgh study psal peredaran darah.
so..chief kte org tanye aa..
"darah de-oxy wane ape..?"
aku dgn penuh confident nye ckp darah de-oxy kte(yg sememangnye wane merah) wane BIRU.
haa, yes. BIRU.
makhluk ape yg darah wane biru..?
haha.
chief tuh pndg aku.n aku leh wat mke confident thp gaban. die tny lg skali, wane ape..?
aku pon jwp aa lagi skali, wane BIRU.
haha*x makan saman btol*
pastu die stat mbebela psl drh de-oxy wane merah gelap la..itu aa ini lah..
so,bile die tny lg skali,darah de-oxy wane ape..?
n again,aku ckp wane BIRU.
mmg xleyh bla aa.
Ni smue keje text book, gi wat ilustration de-oxy blood wane biru!Presentation pon sama jer!
ble chief da tenung smcm..taw pulak aku nak diam.haha
Pastu,the next day nye..Amirul cter aa kat huda psl incident tuh..
"ade dak mane ntah ckp darah de-oxy wane biru. x penah wujud ade manusia darah biru.haha"
pastu..aku ckp ngan amirul.."aku lah dak tuh."
muke amirul tyme tuh..haha.xleyh bla aa.
"u ke gee, yg ckp darah wane biru tuh..???mY GOD!!! Gee!!!!"
haha.mule aa..ketawe berdekah-dekah kte org.
haha.

n..hmm..ape lg..?
bnyk laa...
tp so far..aku in gt nie jer.
hehe.
till next tyme!



4 comments:

Fasya said...

hahahah biruuuu !! haha XD

Ann said...

hua3~~~
aku rse nak golek2 ketawa tgk nih....

ko rse, ko tau x sape aku? XD

Shahrir Aizat said...

haha. gee the jinx!

Aziza KZM said...

fasya:i noe.blame it on the text book.hahaha.
aku rase..mcm ko je anmalina azman.haha.tol an..??
aizat:haha.ngok!!!