Wednesday, June 9, 2010

Lagenda Budak Setan.

Sepatotnye pergi bwk Iman n Echa tgk Shrek pg nieh..tp,MasyaAllah! Aku punye terlupe minggu nie cuti sekolah. And musnah harapan nak tgk Shrek cuz seat dah penuh. Wayang pagi kot,mcm mn seat boleh penuh??????
Tak pe..
well,Echa pulak dah bising nak tgk Lagenda Budak Setan.
Well,for me..aku rs cerite melayu x berapa nak berbaloi tgk kat wayang,tunggu kuar kat tv jer,atau download.So..kalau tgk wayang,biasenye aku x tgk citer melayu.
Jadi,memandangkan mak hantar kte org semate2 nk suruh kte org tgk wayang,aku belilah jugak tiket utk 3 org for Lagenda Budak Setan.
Believe me,aku mmg bising2 x puas hati x dpt tgk cter shrek.So,msk2 panggung jer, aku dah mule ngan perangai mogok aku.
Masuk2 jer,trus pure2 tido. Ceh,kononnye aku anggap cter LBS nie x best lah.
But,once cter tu dah stat...aku xleh tido lngsg.
Pelakon utama,sbg mane yg korg taw adelah Farid Kamil & Lisa Suriani. I hate to say this, tp..i really like the chemistry between the two actors. Mereka sgt,secocok.hehe
Ever since I'm Not Single,the first film yg dibintangi dua pelakon ni,aku da stat ok-ok ngan dorg.haha.
My fav Malay On Screen Couple so far.
n then,Que Haidar,mmg mantap aa. Dia mmg menghayati watak die giler kaw punye laa.
Serious suke,walopon die nmpk mcm tue skit dlm cter nie.
N Fazura,of coz. I like her in this movie. Dia nmpk sgt professional & Rasional..n calm. Biasenye die bubbly kan?haha.Tapi,kali nie..die mmg,one of the good character la.Even die suka Kasya(Farid Kamil),n bile die dpt taw Kasya nak kawen ngan Ayu(Lisa/Syikiq),dia redha. Die bukan nak gi porak perande kan dorg,unlike Amri(Que Haidar),instead..die mmg,wahh,sgt redha.Walaupun die cinta kat Kasya tuh. T_T
Yg si Amri nie,taw lah die mmg CINTA giler kat Ayu,tp..die tunjukkan perasaan cinta tu dgn care yg salah.
ABUSING??Seriously,dude. If you really,REALLY,love that girl,you wouldn't even dare to hurt her hair.nie pulak nak sakitkan hati pompuan tuh.tolong aaa.But,ur da best Que!Die blasah Lisa mmg,pergh!Pastu nanges pulak tuh!!Mmg cun lah,bro.haha.
So many tears were shed in this movie,hearts were broken & mended, but their true love will never die.

Oh!
Suka giler line Kaysa yg nieh,

"Aku tak pernah berhenti dari mencintai dia."

Dia tunggu Ayu 1 taun kot! Well,xde la lame sgt.
but,still. :)

Even Ayu meninggal at the end cuz lahirkan anak .

2 comments:

eman said...

kak! nk tgk lagiiiiiiiiiiiii!!! :( download kak? hehe

Fasya said...

mmg best cite tu, sayang dia nya kamera man dia mcm sengal -_____-' LOL haha XD