Friday, June 4, 2010

Sometimes..Apa yg terbuku dihati ini perlu dilepaskan..

Okay. Aku memang dah tahap berapi thp babun dah nie.

So,just shut the hell up and just listen to what im going to say.

K org ingt aku nie ape? Orang gaji korg? Haa? Maid korg?

Eh,tolong aa. Aku pon ader prasaan, okay?

Yes,aku ckp aku tolong buat keje rumah ckit,but that doesn’t mean korg yg laen boleh senang lenang. Come on lah, xkan bilik tido korg pon aku nak kena kemas? Dah abes makan tuh,pndai2 aa basuh pinggan mangkuk sendiri. Nak angkat pegi sinki pon susah ker? Kalau x nak basuh, tolong tarok kat sink pon cukup aa, aku berterima kasih sgt2. N then bj kotor..?seriously, xleh nak letak tros kat bakul bj kotor ke? Ape masalh korg? Aku bgn pg tgk rumah merate2 ngan towel, ngan bj korg. Towel atas kosi,bj bawah katil..merate ko taw, MERATA. Stokin ntah zaman biler ntah x basuh2. EEE….korg dah bsar aa. Shit aaa. Da bsar pnjg, xkan smue aku nak kena buat??

Aku bersabar. Mmg aku cube tahan, sbb aku taw da ni mmg keje aku. Tapi..jgn aa smp pijak kpale aku.

Bile rumah bersepah,aku yg kena maki hamun, bukan korg. Tiap2 pg aku bersihkan umah..pastu bersepah blk,pastu mak ckp aku x kemas umah. Mengadap computer je taw.

Haa..ni lg satu. Psal laptop n internet.

Mak ckp aku bnyk gune laptop, terlalu bnyk ber-facebooking. Marah kat aku giler2 sbb mende nieh. Okeyh, fine. Aku dah cube kurangkan penggunaan fb n internet. Tapi bile yg laen guna,xde pulak mak nak marah2…?knape ek?Jaja tertanye2.

Mak ckp aku wat keje umah x btol la..itu lah..ini aa. Memang aku ni bahlol dlm bab2 housekeeping, tp everyday aku try buat rumah nie clean sebaik mungkin. Bile dah clean,ade lah yg sepah2 kan..tisu cmpk merate..kosi senget benget..pastu,aku gak yg kena.

Aku pon penat blajar gak, cuti sem nie nak jugak enjoy pg jalan2 ngan kwn. But I can’t.

Kenape..? “awk kena jage rumah,ajar adik2 awk,kemas rumah.”

Okeyh..fine. Jadik aku mmg terpakse sacrifice cuti aku utk smue nieh.

Mak ngan Abah nk pg jalan. “Mak,jaja nak ikut, Dah lame btol x pegi jalan.hehe.”

“x boleh.awk kena duduk rumah,jg adik2..jg abg smue.kemas rumah.”

Tolong aa. Time cuti skolah kot nie. Abg de kat rumah,abg aa tolong jage. Semua dah bsar pnjg kot. Form2,form 3..smue dah bsar pnjg.

“Mak,jaja nk duk umah aima cuti nie,boleyh?”

“X boleh.awk kena jg rumah..bla bla bla.”

WHAT THE HELL?

Korg mmg btol2 pndg aku mcm org gaji ker???

Asyek aku yg nak jg hati korg,completekan smue mende..penah pulak korg pk psal aku?

Kalau msk nasi x cukup, bising2..asl masak skit. 2 POT SETENGAH, ok aku masak. 2 POT SETENGAH. Pandai2 aa pk psal org laen. Jangan melantak x ingt dunie,mmg aa x cukup. Kalau mcm tu msk 5 pot x cukup.

N bile aku dah buat smue keje, u guys don’t even say THANKS. Tapi, maki hamun sbb x PERFECT.

Ade ke mende yg perfect kat dunie nieh..?

Penat2 buat keje smue,n then..kena marah sbb buat x btol..? I TRIED, Okay? Bukan aku buat keje sebelah mate. Aku gune 4 mate nieh haa wat keje tuh semua. Sumtimes, saying Thanks is gud enough, instead of nk bg lecture mende nie salah lah..tempat mangkuk tu bukan kat situ lahh.

Tolong aa.

Aku PENAT. PENAT.

I’m tired of cleaning up after your mess!

12 comments:

Scha Nazri said...

ja sygs, cool down oke. sabar taw. jangan tense2. nnt ko da nak balek uni, time uh ko boleh enjoy. hehe

Aziza KZM said...

aku x tensen..just nak luahkan ape yg terbuku.kalau x kang.,mende nie mkn diri aku pulak.so..
skang boleh bernafas dgn lega skit.SKIT jela..hehe

Zakwan Khidzir said...

wow.. mcm akak aku no 5.. die rajen gler wat kje.. menda die stdy kat uitm.. asal die ngn aku cuti sem jer.. blk2 uma besepah.. slalu aku kne tolong die r kemas2 uma.. kalo uma besepah slalu die kne sound ngn mak aku.. aku ada lg 4 orang kakak kowt..
ko pown kne slow talk ngn mak ko suh adk2 ko tlg kemas uma at least once a week ker..

Aziza KZM said...

zack..wah.nasihat ko sm mcm kazen aku.
aku malas aa.
aku bukan jenis yg mcm tu.mayb aku nie jenis yg,pendam?bile aku ckp skit..nnt dorg ckp aku emosi terlebeyh pulak.malas aku.

Zakwan Khidzir said...

ko ckp je ngn mak ko.. sometimes xkan la sumer menda kiter nk kne wat sendiri.. teamwork la sket.. haha..

Aziza KZM said...

mak aih.
ayat teamwork da kuar.
hmm..ntah la.
aku x reti aa nk ckp mcm mn.
kena rangke dialog dulu.

Aziza KZM said...

n plus,bukannye dorg xwat keje lngsg..hehe.

FH said...

waaa.. luahan yang mantap! haha. i likee~~

fude said...

sometimes ko kene ckp coz parents slalu rase yg diaorg je yg btol..

and klu ko xthn ngn adik2 ko yer perangai, ckp ngn dia dpn2.. tp slow talk r..

Shahrir Aizat said...

wah...mmg btol2 ko geram yer...aq pon slalu gak kene cm tu...semua bende aq bwat x kene..& slalunyer kalau aq nk lepas geram...aq pegi bukit dkt dgn rumah aq n pekik kuat2...serius puas...alaa...mcm tyme kita buat meeting kelas dkt blakang dewan bendahara tu...tyme tu aq tgh geram...sori la t'kejutkan semua org...haha ;p

Aziza KZM said...

aku pon ade bukit depan rumah,tp..malas aa nak mendaki.hahahha.ngan construction site nye lg..jerit dlm mimpi jelah.
tgk lah ye,rakan2 ku..mcm mn aku nak slow talk nnt.
aku bukannye reti bab2 slow talk nieh.

mira said...

wow..i can really feel your burden...everyday,masa cuti haritu pun macam ni gak..
bangun pagi,x der kerja lain...kemas rumah...
kalau rumah bersepah ckit..ak yang dimarahnya..
tension la gak kan..
coz semua orang dah besar panjang n boleh pikir...